Preview

The Scientific Notes of the Pavlov University

Advanced search

Satisfaction with the quality of stroke care in the Russian Federation and the People's Republic of China

https://doi.org/10.24884/1607-4181-2016-23-4-18-25

Abstract

This study focuses on comparing and analyzing the satisfaction of quality of medical care for patients with acute stroke in the Russian Federation (RF) and the People’s Republic of China (PRC) to identify major problems and the most successful organizational solutions in the system of medical care for patients with stroke. The analysis of differences was performed by the following parameters: quality of care in hospital assessed by patients; the attitude of the medical and nursing staff and the physician to patients (assessed by patients); timely diagnosis and treatment; the level of staff qualifications assessed by patients; satisfaction with the outcome of treatment; availability and volume of conversations held with the patient about the nature and causes of the disease; test results by the life quality scale EQ-5D.

About the Author

S. S. Yu
Pavlov First State Medical University of St. Petersburg
China


References

1. Ма Сяовэй, Ван Лунде, Сюй Кэ и др. Скрининг и вмешательства Китайского населения с высоким риском развития инсульта: государственный проект / Министерство здравоохранения основных условий для установления третьего уровня базовой больницы и профессиональных требований//Министерство финансов и Министерство здравоохранения специальной медицинской реформы.

2. Наумова Е. А., Ушаков В. Ю. Влияние личностных характеристик пациента на удовлетворенность от лечения Таблица 4 Сравнительные показатели пациентов по шкале NIHSS, шкале Рэнкин, шкале Ривермид в РФ при поступлении в стационар и в день выписки Показатель Среднее число -стандартное отклонение Kритерий Стьюдента (t-критерий) По шкале NIHSS При поступлении (303 пациентов) 5,64±4,73 <0,0001 На день выписки (259 пациентов) 2,76±3,27 По шкале Ренкин При поступлении (299 пациентов) 2,70±1,43 <0,0001 На день выписки (259 пациентов) 1,58±1,25 По шкале Ривермид При поступлении (299 пациентов) 5,93±4,37 На день выписки <0,0001 (262 пациентов) 11,30±5,33 Примечание : данных по Kитаю нет. у пациентов отделений терапии, кардиологии, гастроэнтерологии // Апробация: науч. журн. – 2015. – Т. 28. – № 1. –С. 86–90.

3. Щепин О. П., Медик В. А.Управление качеством медицинской помощи// Общественное здоровье и здравоохранение: учебник. – 2011. – 592 с.

4. Cai Min, Zhang Yaoguang. Inpatients’ Evaluation of the Health Institution and the Factors Associated with Patients’ Dissatisfaction //Chinese Hospital Management. – 2010. – Vol. 30. – № 5. –Р. 7–9. DOI: 10.3969/j.issn.1001-5329. 2010. 05.003.

5. Dong Yiren, Tao Pengde. A Statistic Analysis on the Factors of Influencing Patient Satisfaction // Chinese core journals. – 2005. – Vol. 24. – № 1. – P. 116–120.

6. Han Peihua, Liu Anqi, Li Lunlan et al.The influential factors of the inpatients’ satisfaction // Chinese Nursing Management. – 2009. – Vol. 9. – № 10. –P. 37–40. DOI: 10.3969/j. issn.1672-1756.2009.10.014/

7. Huang Huigen, Zhong HuaSun, Huang hongYou et al. The Nursing Serving Management and the Patient Satisfaction Percent //Chinese Journal of practical nursing. – 2003. – Vol. 19. – № 6. – P. 70–76. DOI: 10.3760/cma.j.issn.16727088. 2003.06.052.

8. Liu Lijuan, Guo Qiang. Study on Patient Satisfaction and Its Influencing Factors // Hospital Administration Journal of Chinese People’s Liberation Army. – 2004. – Vol. 11. –№ 5. –P. 427–428. DOI: 10.3969/j.issn.10089985.2004.05.020.

9. Sun Mei.Аn analysis of the in patient satisfaction //Chinese Nursing Management. – 2006. – Vol. 6. – № 7. –Р. 34–35. DOI: 10.3969/j.issn.16721756.2006.07.013.

10. Wang Xiaoqin, Liu Yueze, Sun Junlian. Evaluation study on the satisfaction of in- patients to hospitals // Soft Science of Health. – 2011. – Vol. 25. – № 6. – Р. 426–429.

11. Zhang Tong et al. [Клинические рекомендации оказания помощи по медицинской реабилитации по ведению больных с инсультом / пер. авт.] // Chinese Journal of Rehabilitation Theory and Practice. – 2012. – Vol. 18. – № 4. –P. 301– 318.DOI: 10.3969/j.issn.10069771.2012.04.001.

12. [Больничные расходы на душу населения в больницах в стационаре, средняя стоимость разового посещения амбулаторных в 2015 г. / пер. авт.] / Китайский коммерч. пром. науч.исслед. ин-т.URL:http://www. askci.com/news/dxf/20160722/10024145072. shtml.

13. [Обязательное медицинское страхование возмещения расходов на медицинских услуги у городских и сельских жителей в 2016 г.]. – 2016.

14. [Медицинские затраты пациентов в государственных больницах второго и третьего уровня КНР с января по ноябрь 2013 г. / пер. авт.] // Statistical Information Center of the National Health and Family Planning Commission of the People’s Republic of China [Статист.Инфор. центр Нац. здравоохранения и комиссии по планированию семьи Китайской Народной Республикой]. – 2013.URL: http://www. nhfpc. gov. cn/mohwsbws tjxxzx/s7967/201401/c0584789a3b54c03bd1b1e7b763332af.shtml. [Медицинские затраты пациентов вгосударственных больниц второго и третьего уровня КНР с января по сентябрь 2014 г. / пер. авт.]. URL:http://www. nhfpc. gov. cn/mohwsbwstjxxzx/s7967/201411/e18c46f4b73e4efd9310 941c06fe99a7.shtml.


Review

For citations:


Yu S.S. Satisfaction with the quality of stroke care in the Russian Federation and the People's Republic of China. The Scientific Notes of the Pavlov University. 2016;23(4):18-25. (In Russ.) https://doi.org/10.24884/1607-4181-2016-23-4-18-25

Views: 954


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1607-4181 (Print)
ISSN 2541-8807 (Online)